Băi zilele mizerabile nu pot avea loc dacă faci planuri în sensul ăsta. Nu, zilele de căcat se întâmplă exact când îţi faci planuri pentru o zi întreagă, idei constructive; vrei să faci ceva important şi se nasc nişte pachete de faze nasoale de îţi strică tot. De aia e bine să nu faci niciodată planuri pe mai mult de două ore – şi chiar şi aici e un risc.

La mine e simplu. Seara adorm cum apuc, când reuşesc, fără să mă gândesc la ce e pentru a doua zi. Singura chestie precisă e ora la care mă trezesc: 5:30am, indiferent de ora la care m-am culcat. Eu încep orele la 7:00 şi fac 15 minute până la liceu deci aş avea timp să ajung la şcoală chiar şi dacă mă trezesc la 6:30. Dar nu, prefer să frec menta o oră şi 5 minute făcându-mi cafea, mâncând în timp ce stau turceşte in mijlocul patului, ascultând muzică pe laptop, gândindu-mă la cum să mă îmbrac, gândindu-mă la orice, imaginându-mi tâmpenii etc. Abia în ultimele 15 minute reuşesc să mă spăl, să mă îmbrac, să îmi schimb faţa de noapte cu cea de zi. Niciodată nu plec la aceeaşi oră de acasă, uit chestii, iau prea multe chestii cu mine, nu-mi iau umbrelă pentru că nu sunt neapărat prudentă. De aia e bine să nu îţi faci planuri – alea sunt o sursă de stres, un motiv pentru care nu te poţi gândi la altceva. Ar spune unii că „…dom’le, se poate să faci planuri pentru fiecare oră din zi, să le respecţi şi să apuci să te gandeşti şi la alte lucruri.” A, da? Cum? „…de la 5:00 la 5:03 am timp să îmi imaginez vacanţa mea planificată încă de acum 2 ani dar în care o să ne ducem abia peste 2 luni când reuşim să strângem exact suma propusă”. Lasă-ne!

Zi de zi dau peste fenomene încărcate de-o …energie inexplicabilă. Clasa mea e o sursă inepuizabilă de aşa ceva. Am colege care se piaptănă zilnic şi nu îşi imaginează viaţa fără acest gest de sublimă pace – eu le-am zis că nu e nevoie şi au existat persoane care m-au susţinut. Adică…de ce pantalonii de pe sârma din faţa scării blocului de la marginea cartierului să pierzi minute preţioase făcând nimic? Am colege care ţin post pentru că aşa a zis proful de religie, nu pentru că ele se simt pătrunse de evlavie. Am colege care încep cu melodrame şi lamentaţii la intervale de perioadă 2kpi, legate de faptul că ele nu au ce căuta la matematică-informatică, ele sunt nişte suflete neînţelese dar vicisitudinile vieţii le-au împins spre gestul disperat de a alege un asemenea profil la liceu pentru că ele consideră că aşa ar avea mai multe opţiuni la facultate – fiind încă indecise, desigur. Mă duc la magazine şi găsesc afişe cu cele mai analfabete mesaje scrise de papagali cu 8 clase făcute cu omu’ de servici. Mă disperă cimpanzeii ăia care rămân fixaţi pe acelaşi refren legat de cât de naşpa e România. Ok, ai tot dreptul să îţi exprimi opinia după ce ai văzut jumătate din Europa, după ce ţi-au ieşit tonele de studii pe nas şi ai încercat să faci ceva pentru a schimba lumea. Dar esti un hemoroid idiot dacă ai impresia că Romania e o ţară de căcat în timp ce tu dormi 12 ore pe zi, mănânci şi spargi bani, te duci la şcoală doar ca să nu primească ai tăi amendă acasă şi în principiu eşti un oligofren cu tupeu. Mă disperă reclamele proaste…Adria şi aia cu „Tu cât timp petreci zilnic la toaleta?”.

Astăzi am plecat mai devreme de la şcoală, mi se făcuse rău şi era atmosferă plină de umor prost şi parfumuri ieftine – sau picioare.

Nu aveam asta în plan.

